Handelsbetingelser
1. Om Laglappen AB (laglappen.dk)
• Virksomheden har sit hovedkontor i Västerås. Virksomhedens postadresse er Malmabergsgatan 23-25, 721 30 Västerås.
• Hvis du ønsker at komme i kontakt med os, skal du sende en e-mail til kundtjanst@laglappen.se med din forespørgsel og dine kontaktoplysninger, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.
2. Bestilling
• Når du har fuldført din bestilling, sendes en ordrebekræftelse til din e-mail-adresse. Bekræftelsen indeholder alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.
• Hvis der er noget galt med ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os via e-mail til kundtjanst@laglappen.se.
3. Levering
• Vores normale leveringstid er 3-7 dage. BEMÆRK! Ordrer afgivet i weekenderne sendes tidligst mandagen efter.
• Hvis du har valgt at få leveret til døren, kan pakken efterlades ved døren eller ved postkassen.
• Hvis der opstår forsinkelser i leveringen (uden at vi har meddelt dig om en længere leveringstid), skal du kontakte os på e-mailadressen: kundtjanst@laglappen.se.
4. Priser
• Alle priser i butikken er i DKK og alle priser inkluderer 25% moms.
• Vi forbeholder os ret til prisændringer forårsaget af prisændring fra leverandøren, trykfejl i prislisten samt unøjagtigheder i priserne på grund af fejlagtige oplysninger og forbeholder os retten til at justere prisen.
5. Fortrydelsesret
• Ved køb af varer på hjemmesiden har du som kunde en 30 dages fortrydelsesret, der gælder fra det tidspunkt, du har modtaget en vare, som du har bestilt.
5.1 Ved udnyttelse af din fortrydelsesret:
• Du skal meddele, at du fortryder. Meddelelsen skal sendes til os på kundtjanst@laglappen.se. I din meddelelse skal dit navn, din adresse, e-mailadresse, ordrenummer og hvilke varer, som returneringen gælder, tydeligt fremgå.
• Du skal returnere varerne til os straks og senest 30 dage efter fortrydelsesmeddelelsen.
• Du står for returfragten, levering og risikoen for varerne ved returnering, varerne skal derfor sendes i en god emballage og i den originale emballage.
• Vi forbeholder os ret til at fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen i forhold til varens oprindelige værdi for en brugt eller beskadiget vare.
5.2 Fortrydelsesretten gælder ikke ved:
• Produkter, der af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager er forseglet og hvor forseglingen er brudt af dig.
• Produkter, der har karakter af forseglet lyd- eller billedoptagelse og hvor forseglingen er brudt af dig.
• Særligt fremstillet produkt, der er skræddersyet specielt til dig eller har en tydelig personlig præg efter dine ønsker.
• Ydelser, der er fuldført og hvor du udtrykkeligt har samtykket til, at ydelsen påbegyndes uden fortrydelsesret.
• Varer, der hurtigt kan forringes, f.eks. madvarer.
• Enkeltudgaver af aviser eller tidsskrifter.
6. Reklamation og klager
• Vi inspicerer alle produkter før de sendes til dig. Skulle produktet alligevel være beskadiget eller fejlbehæftet, når det ankommer, påtager vi os i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning at rette fejlen uden omkostninger for dig.
• Du skal altid kontakte os for godkendelse, før du returnerer en defekt vare.
• Ved indgivelse af en (ikke beskadiget) returbehandling forbeholder vi os retten til at beholde leveringsafgiften ved refundering.
• Klagen skal sendes umiddelbart efter at defekten er opdaget.
6.1 Hvordan klager du?
• Eventuelle fejl og mangler skal altid reklameres til kundeservice@laglappen.se, hvor du oplyser dit navn, din adresse, e-mailadresse, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen.
• Hvis det ikke lykkes os at rette fejlen eller levere en lignende produkt, refunderer vi dig for den defekte produkt i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Vi står for returforsendelse ved godkendte klager.
• Vi forbeholder os retten til at afvise en klage, hvis det viser sig, at varen ikke er defekt i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Ved klager følger vi retningslinjer fra Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ikke-afhentede pakker
• Vi forbeholder os retten til at opkræve et gebyr på 195 kr, hvis du ikke afhenter din pakke, for at dække vores omkostninger. Ved hjemmepakker forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr på 390 kr for ikke-afhentede pakker, da vores omkostninger ved sådanne leverancer er højere.
8. Ansvarsbegrænsning
• Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, som kan opstå på grund af produktet.
• Vi accepterer intet ansvar for forsinkelser/fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse omstændigheder kan eksempelvis være arbejdskonflikt, brand, krig, pandemi, myndighedsbeslutning, nedsat eller manglende levering fra leverandør.
• Derudover tages der intet ansvar for eventuelle ændringer på produkter/produktegenskaber, som er ændret af den respektive leverandør og andre faktorer uden for vores kontrol.
9. Produktinformation
• Vi forbeholder os retten til eventuelle trykfejl på denne hjemmeside samt udsolgte produkter. Vi garanterer ikke, at billederne gengiver produkternes nøjagtige udseende, da der kan forekomme en vis farveforskel afhængigt af skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi bestræber os altid på at præsentere produkterne så korrekt som muligt.
10. Information om Cookies
• Ifølge loven om elektronisk information skal besøgende på en hjemmeside i fortrolighed få information om, at der anvendes cookies. Informationen i cookien kan bruges til at følge en brugers surfing. En cookie er en lille tekstfil, som hjemmesiden du besøger, anmoder om at gemme på din computer for at give adgang til forskellige funktioner. Det er muligt at indstille sin browser til automatisk at afvise cookies. Yderligere information kan findes på Post- og Telestyrelsens hjemmeside.
11. Personoplysninger
• Ved at handle hos Laglappen AB (laglappen.se) accepterer du vores databeskyttelsespolitik og vores behandling af dine personoplysninger. Vi beskytter din personlige integritet og indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for at behandle din ordre. Vi sælger eller videregiver aldrig dine oplysninger til tredjepart uden retlig grund.
• Laglappen AB (laglappen.dk) er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som du som kunde har givet os. Dine personoplysninger behandles af os for at kunne håndtere din ordre samt i de tilfælde, hvor vi sender nyhedsbreve eller kampagnetilbud – for at kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
• Nedenstående information er en opsummering af, hvordan vi i henhold til databeskyttelsesforordningen (GDPR) gemmer og behandler dine oplysninger.
• 11.1 Hvad er personoplysninger?
Personoplysninger er alle oplysninger, som direkte eller indirekte kan henføres til en fysisk person.
• 11.2 Hvilke oplysninger gemmer vi?
For at kunne håndtere din bestilling samt besvare spørgsmål i forbindelse med din ordre (kundeservice), gemmer vi dit fornavn og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, IP-adresse og købshistorik.
• Dine oplysninger gemmes, så længe vi har en retslig grund til at behandle dine oplysninger, f.eks. for at opfylde aftalen mellem os eller for at overholde en retslig forpligtelse i henhold til f.eks. bogføringsloven.
• 11.3 Retslig grund
I forbindelse med et køb behandles dine personoplysninger for at opfylde aftalen med dig.
Markedsføring, kampagner og lignende udsendelser sker efter samtykke fra dig.
• 11.4 Hvilke oplysninger deles, og med hvilket formål?
11.4.1 Betalingsudbyder
• Ved gennemførelse af køb deles information med vores betalingsudbyder. Det, der gemmes, er fornavn, efternavn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Vælger du at betale med faktura, gemmes også personnummer hos betalingsudbyderen. Oplysningerne gemmes for at kunne gennemføre købet og for at beskytte parterne mod svindel.
De betalingsudbydere (betalingsmetoder), som vi anvender os af, er: Svea.
• 11.4.2 Fragtfirma
For at kunne levere dine bestillinger og fuldføre vores aftale skal vi dele specifik information med fragtfirmaet. Det, der deles med fragtfirmaet, er fornavn, efternavn og adresseoplysninger til levering. E-mailadresse og/eller mobilnummer kan også blive delt med fragtfirmaet til advisering.
De fragtfirmaer, vi samarbejder med, er: PostNord.
• 11.4.3 Nyhedsbrev
Vi anvender Omnisend til udsendelse af nyhedsbreve. Du kan til enhver tid efter at have modtaget dit første nyhedsbrev let vælge at afmelde tjenesten.
• 11.5 Ret til adgang
Du har ret til at få udleveret alle oplysninger, der findes om dig hos os. Udleveringen sker elektronisk i et læsbart format.
• 11.6 Ret til berigtigelse
Du har ret til at bede os om at opdatere ukorrekte oplysninger eller supplere ufuldstændige oplysninger.
• 11.7 Ret til at blive glemt
Du kan til enhver tid bede om, at oplysningerne om dig slettes. Der er få undtagelser fra retten til sletning, f.eks. hvis det skal bevares for at overholde en juridisk forpligtelse (f.eks. i henhold til bogføringsloven).
• 11.8 Ansvarlig for databeskyttelse
Laglappen AB (laglappen.dk) er ansvarlig for opbevaring og behandling af personoplysninger i webbutikken og sørger for, at reglerne overholdes.
• 11.9 Sådan beskytter vi dine personoplysninger
Vi bruger industri-standarder som SSL/TLS og envejs hash-algoritmer til at opbevare, behandle og kommunikere følsomme oplysninger såsom personoplysninger og adgangskoder på en sikker måde.
12. Ændringer til de almindelige vilkår
• Vi forbeholder os ret til at foretage ændringer i vilkårene til enhver tid. Ændringer af vilkårene vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår anses for accepteret i forbindelse med ordre eller besøg på hjemmesiden.
13. Tvist og lovvalg
• Hvis en tvist ikke kan løses i forståelse med virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende dig til Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. For beboere i en anden EU-land end Sverige kan man indgive klage online via EU-kommissionens platform for mægling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.
• Ved eventuel tvist følger vi afgørelser fra ARN eller tilsvarende tvistløsningsorgan.
• Tvist vedrørende fortolkning eller anvendelse af disse almindelige vilkår skal fortolkes i overensstemmelse med svensk ret og lov.